søndag 29. mai 2011

Et tykt minialbum ♥

Minialbums kan ikke bli tykke nok. Helst skal de være så tykke at man ikke kan lukke sidene ordentlig, fylt opp med godsaker av alle slag 


Jeg har hatt en liten scrappepyntswap med Hege, og fikk SÅ mange nydelige saker! Brads, forskjellige labels fra tøy, blomster, sommerfugler, tags osv. Masse lekkert! Jeg visste med det samme jeg fikk den pakken at jeg ville bruke deler av det i et minialbum.


Denne posten på Elizabeth Kartchner sin blogg før jul ga meg to griller i hodet:
1. Jeg skjønte jeg var nødt til å scrappe et minialbum med stoff- og filtdetaljer.
2. Jeg forstod at det eneste jeg ønsket meg til jul, var et Instaxkamera.


Kamera fikk jeg, og siden det har jeg nesten ikke scrappet annet enn de lekre små polaroidbildene. I min nevøs konfirmasjon for et par uker siden tok jeg noen bilder med det, og tenkte at nå var tiden kommet til å scrappe det minialbummet.


I tillegg til de lekre sakene fra Hege, har jeg brukt papirer og pynt fra October Afternoon, hovedsaklig fra serien 5&Dime som du blant annet kan finne her hos Love2Scrap. Den passer perfekt i kombinasjon med deilige saker som retrostoff og kaffebadede tags...


Chipboarden jeg har brukt er sprayet med mists fra Studio Calico. Overlayen er fra Hambly, og synes det ble så tøft med chipboard + overlay + knapp + bånd (men gud for et styr å få det båndet til å sitte sånn rimelig fint under knappen, folk som knoter med sånne detaljer på alt de lager må være utstyrt med en engels tålmodighet... eller en middels heavy dose autisme...)♥


Her har jeg sydd på noen remser med tape og stoff. Yum ♥



Disse to sidene var kanskje de jeg ble minst fornøyd med, synes alt annet ble helt som jeg tenkte det. Ble kanskje for mange farger? Eller så innså jeg at hvis jeg fortsatte å bruke like mye stæsj i resten av albumet, så ville jeg overhodet ikke kunne lukke det, he he. Nydelig kjærestepar da, søte niesen min ♥


Den muffinsformen er VELDIG orange, men det er litt gøy å gi den som titter i minialbummet et lite fargesjokk  :) Og jeg er nå en gang en motstander av at man skal tenke altfor mye på hvilke farger som passer sammen, og heller bare hoppe ut i det og prøve noen litt skjøre ting ♥



Baksiden...


Ha en fortsatt fin søndag ♥ Og husk... Tykt er lekkert!


Albummet er i størrelsen 4" x 5".

10 kommentarer:

Jean sa...

Hvor er det bar fedt lavet :)

Nadia Cannizzo sa...

Gorgeous work!

Toi9 sa...

Denne ble skikkelig KNALL!!
Herlig med alle fargene og all stæsjen :)

Ha en fin søndag :)
Klem

Linda sa...

Kjempekult! Liker at du bruker farger som egentlig ikke "passe sammen", for de gjør jo det! Må bli flinkere til å tenke litt "ut av boksen" ser jeg :)

Vibeke sa...

ÅÅÅ - FLINKA!!! Jeg er så misunnelig på deg som produserer det ene kule albumet etter det andre!!! Skal lage et snart jeg også - må bare prøve meg :)

Håper du har hatt ei fin helg:)

Julia sa...

Såå utrolig kult!!!
Jeg har et album "på vent" så nå ble jeg inspirert :-) Albumet fra kurset blar ungene i hver dag, så det er mye kjekkere med slike minialbume enn de store! Takk for inspirasjon nok en gang!
Ha en flott mandag!

Marolle sa...

SUPER fint! love it :) ja tyk ER lækkert ;)

Maggie sa...

Tykt er lekkert, hehe, ihvertfall når det gjelder dette albumet. Skikkelig fett er det! Herlig mix av farger og materialer og mye stæsj.
(5 av fotoene i innlegget vises ikke. Mulig at det kun er et midlertidig problem akkurat nå)

Linda Brun sa...

Jeg sliter med å se bildene i denne posten, så jeg kommer tilbake og håper at problemet har løst seg, for etter kommentarene å lese så er det noe jeg må få med meg :-)))

Anonym sa...

så kult! Elsker stilen din!
Det minikameraet må jeg bare ha jeg også! Må nok ebaye litt etter et sånnt kamera for å scrappe med de hærlige småbildene...mmm!

så gøy med pynteswap!