tirsdag 30. november 2010

Lyst til å vinne en kjempestor julescrappepakke?

Selvfølgelig har du det!



I ScrappeHuset har i desember julekalender, hvor vi hver dag legger ut flott inspirasjon til dere. Vi har fått hjelp av kremen av norske og danske scrappere, så dette blir bra!

Hver dag fra 1. til 23. desember kommer vi i tillegg til å legge ut bilde av en ny scrappepremie, alle disse ryker ned i én fantastisk scrappepakke, julaften blir vinneren av denne trukket!

Nysgjerrig? Se her hva som skal til for å være med:)

Dette vil du IKKE gå glipp av!

lørdag 27. november 2010

A kind of christmas card

Hjelp, allerede en uke siden sist jeg oppdaterte bloggen? Tiden flyr gitt! Alt jeg lager av scrapperelaterte ting er sånne som du først får se hos ScrappeHuset eller Scrapsisters i desember og utover, og bortsett fra det har tiden gått med på å rydde ordentlig i scrappestashet mitt (igjen, igjen), leke i snøen (yey!) og nyte min siste uke på barselpermisjon i fulle drag.

Her er et julekort jeg har laget for ScrappeHuset. Veldig tradisjonelle juleting er ikke helt min greie, men følte jeg fikk laget en liten twist på denne med det malte chipboardvinduet fra Maya Road (fra Studio Calico sin septemberpakke), plukk et "polaroid"stempel fra Studio Calico.


Mønsterarket med hjerter på er fra Papirdesign, jeg elsker det! Fineste julearket jeg har sett tror jeg ♥ Bildet i midten er fra et juleark fra American Crafts.


Jeg har ikke fått trukket vinneren av giveawayen min, skal nok få tatt med sammen i løpet av de neste par dager :)

søndag 21. november 2010

Søndag / Sunday

Først av alt: ScrappeHuset er ute med ny utfordring - vi vil vite hva DU forbinder med jul! Gå hit, la deg inspirere av den nydelige sangen, og scrap i vei! Jeg kommer alltid i en helt spesiell stemning når jeg kommer hjem til mitt barndomshjem til jul, og nyter den utrolig vakre utsikten fra trappa vår. Den har vært med meg gjennom hele livet mitt, og uansett hvor i verden jeg er, er det absolutt ingenting som kan komme helt på høyde med den.
First of all: ScrappeHuset has a new challenge, we want to know what christmas is for YOU! Go here, get inspired by the beautiful song, and get scrapping! I always get in a special mood when I come home to my parents for christmas, and see the view from their house. It's been a part of me my whole life, and wherever I go nothing's quite the same.


Denne søndag har vært herlig, avslappende og utrolig hyggelig. Amanda ble veldig glad for denne amagerhyllen jeg malte lilla til henne (den var mørkebrun før, kjøpte den for to år siden og ENDELIG fikk jeg malt den!), hun bruker det som et slags dukkehus (ryktene sier at hun får et ordentlig et julaften...) og kan sitte i timesvis og leke. Prinsessekjolen skulle på i dag, hun er nå søt
This sunday has been wonderful. Amanda has been playing with this shelf (or what to call it it English), I just painted it purple for her and she kind of use it as a doll house (rumours has it, that she will get a real one on Christmas Eve...). She can sit for hours and play, today in one of her princess dresses

På ettermiddagen dro vi ut til Birkegårdens Haver, anbefales på det sterkeste til alle i Sjællandsområdet med (og uten) barn! De åpnet julemarkedet i går, og man kan virkelig merke hvordan eierne har lagt hjerte og sjel i dette stedet. Vi vandret rundt i den japanske hage, som var dekorert med tusenvis av nydelige lys som skapte en fantastisk stemning, var med på aktiviteter for barn, besøkte julemarkedet, spiste middag der og avsluttet med at Amanda fikk en ridetur på esel. På det tidspunkt var det nesten tomt, det var eselets siste tur for dagen og vi gikk derfor gjennom den japanske hagen. Det var helt mørkt, vi var helt alene, lysene kom til sin fulle rett, Amanda storkoste seg med ridetur, og det hele var bare magisk
This afternoon we went to Birkegårdens Haver, a place with gardens, animals and fun activities. They opened their christmas market yesterday, and it was really magic You can sense that the owners have out their hearts and souls in this place, it's just fantastic!



Bildet er tatt fra deres hjemmeside, vi hadde ikke med kamera i dag. For en scrapper er kanskje dette som å banne i kirka, men av og til synes jeg det er deilig å bare la kameraet være hjemme og heller bare nyte en liten utflukt uten å tenke over hvordan det vil se ut i bilder.
Picture is taken from their home page, perhaps a scrapper shouldn't say this, but sometimes I just like to leave the camera at home and enjoy a trip without thinking too much about how it would look on pictures.

Ønsker dere en nydelig kommende uke!
Wish you all a wonderful new week!

lørdag 20. november 2010

A little bit of this and that...

Først: Nytt nummer av Scrapsistersmagasinet er ute (sjekk artiklene i venstre kolonne), full av juleinspirasjon :) Sjekk også bloggen ut, skjer mye der fremover. Her er en layout fra meg, som pryder forsiden av magasinet akkurat nå:
A layout from me, on the front page of the Scrapsisters magazine right now. Also check out the blog, lots of stuff going on there:


Og så må jeg bare vise denne nydelige perleplaten Amanda laget i dag. Elsker den! Får dessverre ikke lov av henne å stryke den og henge opp, men en liten fugl hvisket meg i øret at julekalenderen hennes i år visstnok inneholder en god del Hamaperler (hun har ikke så veldig mange akkurat nå), så kanskje hun blir mer gavmild da ;) Nå som det blir tidlig mørkt og det er kaldt ute har hun det som meg, hun liker å sitte inne og pusle med kreative saker (eller prøve å rive ned huset, hvis hun har sittet for lenge stille, he he).
Look what Amanda made today! It's just so beautiful! She won't let me iron it, so I had to take a picture of it. Love it!


Har fått dette bladet i posten i helga, det er så nydelig! Kunne bare ønske jeg kunne fransk, er spesielt en artikkel der om hvordan man lager vintagelook på bildene sine som jeg gjerne ville forstått litt mer av. Stort sett greit å bare kikke på bilder i et scrappeblad, men diverse tutorials er egentlig ganske nyttig å kunne lese. Noen av dere som vet om en god forklaring på å lage vintagebilder kanskje?
Got this magazine in the mail yesterday, it's filled with beautiful inspiration. In French though, really wish I could speak (or read) French... ;D


Ha en fin aften, vi sees i morgen, da er det jo tid for ny Inspirator hos ScrappeHuset!
Have a lovely evening, see you tomorrow for a new challenge at ScrappeHuset!

fredag 19. november 2010

Smileys og sånt...

Jeg har en symaskin, kjøpt i Føtex, som jeg ikke bruker fordi jeg har fått reparet Husquarna'n min. Har lagt den ut på DBA, da jeg er sikker på at noen kan bruke den til et eller annet. Hadde en samtale med en interessert, som jeg synes var litt... morsom. Skal leses nedenfra og opp!



Hvordan ser man egentlig ut når man blunker og er sur samtidig? Sånn?


Kan skjønne en sur smiley (kan man kalle en smiley sur?), da ser man vel omtrent slik ut:


Kan også skjønne hvis man bruker en blinkesmiley...


...men en sur blunkesmiley?


Jeg ser som regel slik ut:


og bruker også derfor en del smileys på forum og sånt, men prøver i størst mulig grad å unngå det i mails... Og egentlig i blogginnlegg også, de sniker seg bare med de små luringene... :D <- Se!

Man kan vel egentlig også spørre seg selv hvor passende det er å sette opp et surt blunkefjes over å ha blitt fortalt at en symaskin som gis bort ikke fungerer på toppnivå, men altså... Nok om det! Hehe.


Vet dere hva? Det snør... STORT :D!

God helg!

torsdag 18. november 2010

More wishes for christmas...

Seee denne lekre, lekre, lekre kameravesken fra Jototes! Takk for link Camilla, og JO, jeg ble forelsket! Og selvfølgelig var det den du også har som fanget mitt øye først, DEN ønsker jeg meg til jul!
Check this gorgeous camera bag from Jototes out, I WANT that one for christmas! Oh, and the houndstooth fabric on the inside... It's just made for ME!



Sjekk ut innsiden! Plass til både Canonkameraet mitt OG Instaxen, denne ER jo laget til meg!
Check out the inside, room for both the Canon AND the Instax camera, it IS made for me!


Vinneren av Scrapbookin m.m. ble Sabrina Krighaar, send meg adressen din på mailadressen på toppen av siden, så sender jeg deg bladet ditt snart :)



tirsdag 16. november 2010

Bad Girls Kits stash and a question for you

Bad Girls Kits hadde nettopp salg - 50% avslag på alt - og jeg fikk sikret meg noen LEKRE godbiter! Mmm, gleder meg til å scrappe med dette... Eller bare sitte og beundre det;D
Bad Girls Kits just had a sale - 50% off everything in the whole store, and I got some great goodies! Can't wait to scrap with it... Or just sit down and admire it ;D


Lar denne giveawayen stå til i morgen, bli med da vel! Og denne går også ut om noen dager :)

Vet dere hvor man får tak i flotte kameravesker til Canon speilreflekskamera og/eller Fuji Instax (jaaa, jeg får den av svigers i julegave!)? Blir veldig glad for links!
Does anyone know where to get gorgeous camera bags for a Canon camera and/or a Fuji Instax? Links please :)