tirsdag 14. mai 2013

To blog... Or not to blog?

For my English speaking friends, followers and visitors:
It's been 1 year + 2 days since my last blog entry. My big question now is if I should catch up on the blogging or let it go. Iøm still creating stuff, but just don't find the time to post it on my blog. You are welcome to follow me on Instagram ( anncicilieflaat ), where I post much of the stuff I make. I also try to throw a post or 2 at love2scrap.blogspot.com now and then.




1 år + 2 dager!

Det er lang tid det.


Jeg vil tro at de fleste av dere lesere kjenner meg gjennom andre steder enn bloggen. Jeg hadde en krise i sommer hvor jeg ikke laget noe som helst, men har funnet gnisten igjen og hygger meg med scrapping selv om det godt kan gå noe tid imellom hvert prosjekt.


Jeg er stadig en lykkelig del av fantastiske Love2Scrap, hvor jeg ofte er innom butikken og selvfølgelig er med til Scrap-A-Mania hvert efterår og forår.


I løpet av dette siste år har det jo skjedd en del i den digitale verden, synes jeg. I alle fall i MIN digitale verden, jeg har alltid vært litt langsom i vendingen på det punkt ;) Jeg fikk en smartphone til min fødselsdag, og forelsket meg straks i dens kamerafunksjoner og ikke minst INSTAGRAM <3 anncicilieflaat="" brukernavn="" der="" dere="" er="" hvis="" innom.="" kikke="" mitt="" nbsp="" p="" vil="">

Når jeg så har laget noe kreativt, tenker jeg hver gang: Skulle jeg mon lage et blogginnlegg? Meeen så er det det da... At man har jo Instagram... Og det er så himla mye lettere!

Dele noe på Instagram:
- Ta bilde
- Legg ut på Instagram, evt. med et filter på.

Tidsforbruk: Ca 20 sekunder.
Fordel: Se "Tidsforbruk"
Ulempe: Ikke verdens beste bildekvalitet


Dele noe på blogg:
- Finne frem speilrefleksen (hvor var det nå jeg hadde lagt den?)
- Finne et sted med godt lys
- Klistre layout opp med elefantsnot for å få tatt bilde i en god vinkel
- Finne kabel så bildene kan overføres til PC (og hvor ligger nå DEN??!)
- Overføre bilder til PC
- Åpne bilderedigeringsprogram
- Redigere bilder
- Åbne Blogger
- Lage innlegg

Tidsforbruk: En halv evighet
Fordel: Lekker bildekvalitet
Ulempe: Se "Tidsforbruk"


Og hvorfor blogger man? Jeg innrømmer åpenhjertig at en av årsakene til at jeg holdt bloggen gående, og atpåtil i sin tid betalte en del penger for bloggdesign så den skulle se fin ut, var at jeg hadde ambisjoner for min scrappekarriere. Hvem har vel ikke drømt om å være på et eller annet stort, fantastisk designteam? Jeg har i alle fall. American Crafts kanskje. Eller October Afternoon? Man kunne jo alltids starte i det små. En gjestedesignjobb her og der, engasjement i utfordringsblogger... Men så en dag skulle man få den. Drømmedesignteamstillingen. Uendelige mengder rykende ferske scrappedingser i posten (hva er vel bedre enn kicket man får når man får leke med nye scrappedingser FØR de er komme ut i scrappebutikkene?), masse spennende utfordringer, timesvis med kreativitet... Prestasjonsangsten når man skal lage noe som skal inspirere en hel scrappeverden, perfekte bilder av det man lager... Og nå er det jo ikke nok å ta bilder, man skal jo også lage videoer. Lange, inspirerende videoer med den rette musikk til, velpleide negler og en stødig og sikker stemme (engelsk, må jo snakke engelsk når man skal nå ut til hele verden!). Perfekte prosjekter. Inspirerende, nyskapende prosjekter.


Heyyy, vent litt...

Nå ser jeg mer realistisk på det. Jeg innser at en større og bedre designjobb enn jeg har for Love2Scrap, det kan man ikke få. Verdens hyggeligste scrappekollegaer, verdens søteste "sjef", alle de søte kunder jeg har blitt kjent med, alle de lekre produkter jeg får leke med. Fri kreativ utfoldelse.


1 år + 2 dager.

Hva nå?
Skal jeg fortsette å blogge?
Og i så fall hvorfor?
Og hva vil dere se?
Blogger dere?
Hva blogger dere?

Og så helt på tampen:


Jeg er for tiden med på et utrolig inspirerende Mixed Media kurs på Scrapsisters. Finn det her :) Anbefales på det varmeste :)

29 kommentarer:

Anonym sa...

Selv følig skal ud forsætte med at blogge.
det er så hyggeligt at følge dig og dine ting
lilla

Anonym sa...

Yay, så kom dit indlæg endelig:D Jeg stemmer for at du bliver ved med at blogge... Men i sidste ende er beslutningen din. Dit hjerte og din mavefornemmelse ved om du skal fortsætte eller ej. Jeg ved bare at jeg læser og ser med hvis du fortsætter.
De bedste hilsner fra din egen personlige stalker:D

Bente sa...

Hei på deg:)
Jeg RÅååååååådigger dine scrapperier. Og er nok ikke verdens beste å legge igjen kommentarer. Men leser bloggen din. Håper du kommer til å blogge videre. Selv om det tar litt tid. Skjønner alt du skriver om ambisjoner osv. Det er nok av dem som har tatt av på veien:P og tror dem er stor. Lykke kan være så mangt. Kos deg med dine ting med eller uten blogging. Stor klem fra Bente

Signe Bendorff sa...

Kan så inderligt følge dig og de tanker du har griflet ned :-) men selvfølgelig skal du blive ved med at bloge... Du laver de skønneste projekter til stor inspiration :-)

Asil sa...

To blog, of course!

Jeg venter i spenning på neste innlegg i bloggen din! Visst går det kjapt på Instagram, men man har da flere ord på hjertet enn hva man får ned der?

Sånn. Da var det avgjort. To blog it is! :)

Julia sa...

Jeg liiiker veldig godt å lese det du skriver, digger din humor og det du formidler gjennom skrift også! Og som du sier selv, så er det lettere å se dataljer i scrappinga på pc. Og dine LO er er jo full av herlige detaljer å studere. Overbevist?? :-) Knis!
Jeg følger deg uansett valg her eller på instagram. Og blogging skal jo ikke være en av de MÅ tingene i hverdagen, det skal gi energi ikke ta :-)
Ha en fin kveld!

Eva (Fister) sa...

Forstår dig så udmærket. Synes ofte, at det at blogge er tidskrævende og lidt en "pligt". Når det er sagt, så vil jeg dog elske at få lov at se flere af dine lækre layouts og smash sider her på din blog :)

Mona sa...

Jeg savner deg på bloggen AC!!! <3

Ewa sa...

I understand you perfectly as I have a similar problem. My guess is: if it's been that long since your last post then maybe it's time to call it a day on blogging. Blogging is supposed to be fun and not a exhausting chore. One day when your're ready you can dive back in:)
PS I'm still hanging on to my blog but just:)

Trine Brandt-Lassen sa...

Forstår dig så udemærket. Jeg får heller ikke rigtig opdateret min blog. Instragram er så meget nemmere/hurtigere, og det passer mig meget bedre. Feedbacken på Instagram er også enestående, hvor bloggen kan føles meget envejskommunkation. Jeg ville ønske du var mere på bloggen, men når det er sagt, så har jeg jo ikke engang tid til at følge med i blogge. Igen vinder instagram :-) Se bare hvor mange måneder det tog mig at læse dit indlæg! Det glæder mig ustyrligt at du er lige så veltilfreds hos Love2scrap som mig... AC, OA og Crate ved ikke hvad de går glip af, men heldigvis får vi andre glæde af dine talenter.

Mona sa...

Kære AC.
Jeg forstår hvad du mener. Jeg har lavet mit første indlæg på min blog efter næsten 2 års pause, så...
Jeg har altid elsket din stil, dine tanker og dit dejlige væsen og spørger du mig, skal du da blogge, blogge, blogge men det er selvfølgelig bare mig der er egoistisk ;))))
<3 Mona ( aka desdemona deluxe)

Anonym sa...

Vеery gօod blog! Do you have any helpful hіnts for aspіring writers?
I'm planning tо start my own website soon but I'm
a lkttle lost on everything. Would you recommend starting
with a free platform like Wordpress or gο forr a paid oƿtion? There aгe so many options out there that I'm totally clnfused ..
Any ideas? Bleѕs you!

Anonym sa...

This article will assist the internet users for building up new weblog or even a weblog from
start to end.

Check out my web blog sua dumex

Anonym sa...

Long term and short term strategies always conflict.
On a previous holiday (Father's Day) a handsome metal tin of ANZACs
biscuits or cookies hit the spot (and probably Mom's greedy craw too.
It did not take rats very long to discover it is easier to
feed off the stores that humans maintained than to
find food for themselves.

Anonym sa...

Terrific article! This is the kind of info that are meant to be
shared around the net. Disgrace on the seek engines
for no longer positioning this publish upper! Come on over and consult with my
web site . Thanks =)

Here is my site :: http://www.magicsubmitterreviews.info/magic-submitter-review/

Anonym sa...

Hey! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project
in a community in the same niche. Your blog provided us beneficial information to work
on. You have done a marvellous job!

Here is my blog post ... goji berry onde comprar

obat aborsi sa...

Thanks for one's marvelous posting! I certainly enjoyed
reading it, you are a great author.I will make sure to
bookmark your blog and will come back later in life.
I want to encourage that you continue your great work,
have a nice evening!

Anonym sa...

The DVR receiver has been devised in such a way that you just need to select the name of your
favorite show. They instead review fairly complex and powerful DVRs, and go into a good amount of detail in doing so.
We have several multimedia software, and SCREEN2SWF is one
of them.

my page; bandicam crack

جابر جيكا sa...

شركة تنظيف موكيت بالدمام

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

لدينا أمهر المهندسين المتخصصين للتعرف على انواع مشاكل تسربات المياه بشكل واضح والبدء فى العمل على حلها ومنع الأضرار القابلة للحدوث فيما بعد
من خدمات الشركة :
شركة كشف تسربات المياه
شركة كشف تسربات المياه بالمدينة المنورة
شركة كشف تسربات المياه بمكة المكرمة
شركة كشف تسربات المياه بالحائل

شركة كشف تسربات المياه بالخرج
شركة كشف تسربات المياه بالدمام

e_helperteam sa...

شركة الاسكان للخدمات المنزلية والمقاولات تقدم:
شركة تنظيف منازل بجازان
شركة نقل عفش بجازان
شركة مكافحة حشرات بجازان
شركة تنظيف مكيفات بجازان

e_helperteam sa...

عملية تكبير العضو الذكري في تركيا

allthing sa...

دوانا

allthing sa...

ونش رفع الاثاث

allthing sa...

صحي جمعية الكويت

animevin sa...

It’s an amazing post for all the internet people; they will take benefit from it I am sure.

kiss anime

allthing sa...

sabilalquran

allthing sa...

medical tourism in siwa

allkhadmt06 sa...

Custom signs